Co znajdziesz na ZnaneNieznane?

Polityka Prywatności Portalu ZnaneNieznane.pl

Polityka Prywatności Portalu opisuje sposób, w jaki Administrator postępuje wobec informacji osobistych, gdy Użytkownik korzysta z Usług Portalu. Dotyczy to też innych informacji przekazywanych podczas korzystania z Portalu. Poniżej przedstawiono procedury ochrony prywatności stosowane przez Administratora.

  1. Informacje Osobiste

    1.1. Przeglądanie Portalu. Można oglądać zawartość Portalu bez Konta Użytkownika. Można też skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem Centrum Pomocy Użytkownika lub bezpośrednio przez wysłanie wiadomości e-mail, nie rejestrując konta. Niemniej jednak niektóre funkcjonalności Portalu mogą wymagać rejestracji.
    1.2. Konto w Portalu.. Niektóre działania w Portalu, takie jak w szczególności zamieszczanie Wpisów na Forum i przesyłanie Komentarzy (a w nich Linków lub Osadzonych Obiektów) oraz tworzenie Blogów i dodawanie przez Użytkowników informacji o Punktach Użyteczności Publicznej, wymagają Rejestracji Konta Użytkownika i są możliwe wyłącznie dla Zalogowanych Użytkowników. Podczas Rejestracji należy wprowadzić pewne informacje osobiste, w tym adres e-mail i hasło. Są one używane w celu ochrony Konta Użytkownika przed Nieautoryzowanym Dostępem.
    1.3. Informacje dotyczące użytkowania. Podczas korzystania z Portalu, Administrator może rejestrować informacje na taki temat, jak (w szczególności):
      (a) dane o subskrybowanych grupach tematycznych,
      (b) dane o innych Użytkownikach, z którymi dany Użytkownik się komunikuje,
      (c) dane o oglądanych przez Użytkownika Wpisach i Komentarzach,
      (d) dane o elementach „klikanych” przez Użytkownika w Portalu.
    1.4. W celu zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi Administrator może umieszczać tag (określany też jako plik „web beacon”) w wiadomościach HTML e-mail działu obsługi klienta lub innych wysyłanych wiadomościach, aby potwierdzić ich dostarczenie. Może też zamieszczać inne meta-informacje służące informacji o tym, w jakie aktywne elementy e-maila kliknął Użytkownik.
    1.5. Zawartość przesłana do Portalu. Wszelkie Informacje Osobiste oraz  Wpisy i Komentarze udostępnione on-line, w tym strona Profilu Użytkownika, mogą być gromadzone i używane przez innych Użytkowników.

  2. Sposoby wykorzystania danych

    2.1. W przypadku przesłania do Portalu Informacji Osobistych, mogą one zostać użyte do utrzymywania, udostępniania i udoskonalania Portalu oraz przetwarzania wszystkich wysłanych Wpisów i Komentarzy oraz treści prowadzonych przez Użytkowników Blogów.

    2.2. Administrator nie używa adresu e-mail ani innych informacji osobistych Użytkowników do wysyłania wiadomości handlowych czy reklamowych bez ich zgody. Administrator może używać adresu e-mail do celów innych niż reklamowe lub administracyjnych (takich jak powiadamianie o istotnych zmianach lub nowościach w Portalu, powiadomienia o aktywności innych Użytkowników, zachęcanie Użytkownika do wznowienia jego aktywności na Portalu lub obsługa Użytkownika).

    2.3. Na stronie ustawień Konta Użytkownika można wybrać, jak często Administrator wysyła wiadomości e-mail z informacjami o aktualizacjach oraz jakie informacje ma otrzymywać Użytkownik, przy czym ustawienia te wstępnie są predefiniowane przez Administratora.
    2.4. Administrator używa plików cookie, web beacon oraz informacji dzienników, aby (w szczególności):
      (a) zapisywać informacje, dzięki czemu nie trzeba wprowadzać ich ponownie podczas kolejnych odwiedzin Użytkownika w Portalu,
      (b) dostarczać Użytkownikowi niestandardową i spersonalizowaną treść oraz informacje;
      (c) monitorować efektywność kampanii marketingowych;
      (d) monitorować zbiorcze pomiary, np. łączną liczbę odwiedzających i wyświetlonych stron;
      (e) śledzić Wpisy i Komentarze użytkownika (w tym wpisy na jego Blogach) oraz jego status w ewentualnych promocjach, loteriach i konkursach.

    2.5 Cookies:
      a)    mogą być używane przez Administratora lub jego Partnerów Marketingowych celem identyfikacji Użytkownika
      b)    mogą być wykorzystywane celem śledzenia wszelkiej aktywności Użytkownika, w tym – w szczególności – do celów, o których mowa w powyższym punkcie 2.4. oraz do zbierania następujących danych (faktycznie lub potencjalnie):
          i.    informacje o przeglądanych w ramach Portalu stronach
          ii.    informacje o innych Użytkownikach, z którymi dany Użytkownik się komunikuje, etc.
          iii.    informacje o prowadzonych przez Użytkownika interakcjach z innymi Użytkownikami i poszczególnymi częściami lub elementami Portalu
          iv.    informacje o wszelkich elementach „klikanych” przez Użytkownika w Portalu,
          v.    informacje z jakich zewnętrznych stron Użytkownik wszedł do Serwisu
          vi.    informacje do jakich zewnętrznych stron Użytkownik został przekierowany z Serwisu
          vii.    informacje o numerze IP z jakiego Użytkownik wszedł na Serwis i/lub z jakiego się logował, etc
      c)    mogą być wykorzystywane celem dopasowania treści do upodobań oraz nawyków Użytkownika (analiza behawioralna), w tym chodzi (w szczególności) o reklamy, w tym tzw. marketing behawioralny oraz autopromocję Serwisu
      d)    Użytkownik ma prawo sprzeciwu – musi w tym celu odpowiednio skonfigurować urządzenie końcowe (w szczególności przeglądarkę – wyłączenie lub ograniczenie stosowania cookies) lub skontaktować się z Administratorem; może też złożyć  odpowiednie oświadczenie
      e)    sprzeciw nie dotyczy jednak cookies o charakterze technicznym (a nie stricte śledzącym, służącym przede wszystkim celom marketingowym), niezbędnych do prawidłowego działania Portalu i jego usług

    2.6    Informacje o których mowa w punktach 2.4 i 2.5 mogą być wykorzystywane do profilowania – zarówno przez Administratora, jak i jego Partnerów Marketingowych, przy poszanowaniu prawa do sprzeciwu, o którym mowa w punkcie 2.5 (d) niniejszej Polityki i z zastrzeżeniem określonym w punkcie 2.5 (e).

    2.7    [Monitorowanie mailingu] W celu zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi Administrator może umieszczać tag (określany też czasem jako plik „web beacon”) w wiadomościach HTML e-mail działu obsługi klienta lub innych wysyłanych wiadomościach (w tym również w newsletterze, jak i w mailingu reklamowym), aby potwierdzić ich dostarczenie.

    2.8    [Mailing – odpowiednie stosowanie] Do wiadomości wysyłanych drogą mailową, które zostają wysyłane w formacie html, o których mowa w punkcie uprzednim mają odpowiednio zastosowanie postanowienia  powyższych punktów 2.5 i 2.6 niniejszej Polityki (chodzi w szczególności o działania Użytkownika w ramach wiadomości e-mail, np. „kliknięcia” w aktywne elementy tej wiadomości, np. linki).


  3. Informacje dostępne publicznie

    3.1. Po utworzeniu Konta Użytkownika w Portalu, niektóre informacje o Użytkowniku oraz o jego aktywności będą udostępniane innym Użytkownikom Portalu. Do informacji tych może należeć między innymi data otwarcia konta, data ostatniego logowania, wiek (o ile wybrano jego ujawnienie), kraj oraz liczba i rodzaje przeglądanych stron Portalu (w tym poszczególnych jednostek treści).
    3.2. Podczas różnych działań w Portalu innym użytkownikom wyświetlana jest nazwa Profilu Użytkownika, a nie adres e-mail. To zastrzeżenie nie dotyczy Użytkowników Biznesowych a w szczególności zarejestrowanych Właścicieli Punktów Użyteczności  Publicznej. Użytkownicy mogą nawiązać między sobą kontakt, w szczególności pozostawiając prywatną wiadomość lub komentarz.
    3.3. Wszystkie Treści Użytkownika (Treści Współtworzone) mogą zostać ponownie rozesłane przez internet i inne kanały (w tym kanały RSS), mogą być oglądane przez innych Użytkowników oraz mogą stać się powszechnie dostępne w sposób wybrany przez Administratora.
    3.4. Można też dodać informacje osobiste, takie jak nazwisko, płeć, Obraz Profilu (Avatar) lub inne szczegóły, które będą widoczne dla innych Użytkowników. W przypadku dodania niektórych funkcji do strony Profilu Użytkownika, informacje tych funkcji oraz o aktywności związanej z nimi będą wyświetlane innym Użytkownikom i mogą być zbierane oraz udostępniane innym Użytkownikom. Takie udostępnione działanie może w szczególności dotyczyć ulubionych (lub polecanych), ocenionych oraz przesłanych Treści Użytkowników.

  4. Wybór Użytkownika co do ustawień prywatności, w tym Cookies

    4.1. Mając swój Profil Użytkownika,  Zarejestrowany Użytkownik może w dowolnym momencie zaktualizować lub poprawić informacje dotyczące jego osobistego profilu, preferencji poczty e-mail i ustawień prywatności. Jednakże w celach związanych wyłącznie z bezpieczeństwem Administrator może przechowywać przez okres do dwóch lat archiwalne zapisy ustawień Profilu Użytkownika.
    4.2. Zarejestrowany Użytkownik w każdej chwili można określać, które informacje są dostępne dla innych Użytkowników, edytując swój Profil Użytkownika.
    4.3. Użytkownik może odmówić przekazania informacji osobistych do Portalu. W takiej sytuacji nadal możesz mieć dostęp do niektórych Treści Użytkowników i przeglądać witrynę Portalu, ale świadczenie niektórych usług może być niemożliwe lub ograniczone.
    4.4.    Użytkownik może wyłączyć stosowanie (obsługę) cookies w ustawieniach przeglądarki. Instrukcja co do kroków postępowania dla poszczególnych, najpopularniejszych przeglądarek i urządzeń lub systemów znajduje się pod wskazany adresami.
    w pkt 4.5.
    4.5 Zmiana ustawień cookies w najpopularniejszych przeglądarkach:



  5. Reklamy w Portalu

    5.1. Celem Portalu jest również udostępnianie trafnych i użytecznych reklam. Aby to osiągnąć, stosowane są pliki cookie oraz systemy reklamowe innych firm. Do wyświetlania odpowiednich reklam mogą być używane różne informacje, w tym pliki cookie, pliki web beacon, adresy IP, statystyki użycia oraz inne nieosobiste informacje dotyczące komputera lub urządzenia (takie jak typ przeglądarki i system operacyjny). W przypadku zalogowania na Koncie Użytkownika można też wyświetlać reklamy na podstawie informacji podanych w ramach tego konta.
    5.2. Administrator używa w Portalu m. In. plików Cookies, aby ułatwić reklamodawcom i wydawcom wyświetlanie reklam w tej i innych witrynach partnerskich oraz zarządzanie nimi. Reklamy mogą być wyświetlane na podstawie zainteresowań powiązanych z informacjami o aktywności online, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika. Do takich informacji należą między innymi dane o wyświetlanych zawartościach. Reklamy mogą też być wyświetlane na podstawie wcześniejszej aktywności w witrynie danego reklamodawcy. Te informacje, na podstawie których nie można zidentyfikować Użytkownika, są przechowywane oddzielnie od danych Konta Użytkownika oraz innych posiadanych przez Administratora informacji, które umożliwiają indywidualną osobistą identyfikację Użytkownika.
    5.3. Inne firmy reklamowe mogą wyświetlać reklamy w Portalu, o ile spełniają wymagania Administratora dotyczące wyświetlania reklam. Administrator nie udostępnia serwerom ani sieciom tych firm żadnych informacji osobistych bez zgody Użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji na temat praktyk stosowanych przez te serwery i sieci oraz instrukcje dotyczące wycofania zgody na objęcie nimi, należy zapoznać się z ich politykami prywatności. Polityka Prywatności Portalu nie ma w tym przypadku zastosowania. Administrator nie ma możliwości kontrolowania działań innych reklamodawców czy witryn. Wszelkie dane uzyskane przez serwery reklamowe innych firm i udostępnione Portalowi są przetwarzane zgodnie z tą polityką prywatności.

  6. Więcej informacji

    6.1. Administrator przestrzega polskich zasad bezpiecznego przechowywania danych osobowych. Odpowiedzi na pytania dotyczące produktu lub konta można znaleźć na stronach Centrum Pomocy.
    6.2. Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych procedur ochrony prywatności, należy zapoznać się z listą wersji zarchiwizowanych lub napisać na adres mailowy Administratora.